Το σκάκι στην ταινία του Όρσον Γουελς «Η Κυρία της Σανγκάης» (The Lady from Shanghai, 1948). Η ματιά του Γουελς στο φιλμ νουάρ, μέσα από την ιστορία ενός Ιρλανδού ναυτικού και μιας σαγηνευτικής γυναίκας, η οποία τον προσλαμβάνει στο γιοτ του συζύγου της και τον παρασύρει σε μια υπόθεση φόνων. Το θέμα δεν είναι σπουδαίο, το στόρι είναι αρκετά μπερδεμένο (“Ούτε εγώ κατάλαβα το βιβλίο” φέρεται να είχε πει ο ίδιος ο σκηνοθέτης), αλλά η κινηματογράφηση είναι εξαιρετική. Η συνάντηση στο ενυδρείο, η σεκάνς της δίκης, το κινεζικό θέατρο, ο τρόπος με τον οποίο είχε φωτίσει την τότε σύζυγό του, Ρίτα Χέιγουορθ, και βέβαια το φινάλε στην αίθουσα με τους καθρέφτες είναι μερικές σκηνές που έγιναν σημείο αναφοράς από τους μετέπειτα δημιουργούς. Ωστόσο, την εποχή που προβλήθηκε στις αίθουσες έπειτα από γενναίες περικοπές (η αρχική διάρκεια ήταν πάνω από δύο ώρες), η ταινία πήρε κακές κριτικές, υπήρξε παταγώδης αποτυχία και ο Γουελς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Χόλιγουντ.