Διαλέξεις με τον Στέλιο Χαλκιά

Διοργανώνεται μια σειρά διαλέξεων με τον GM Στέλιο Χαλκιά μέσω της εταιρείας Novelty Mind Games.

Οι διαλέξεις θα γίνουν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και θα μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει, είτε μεμονωμένα κάποιο θέμα είτε να επιλέξει το συνολικό πακέτο διαλέξεων. Επίσης, σε περίπτωση που δε μπορείτε να παρακολουθήσετε κάποια από τις διαλέξεις ζωντανά, θα υπάρχουν και μαγνητοσκοπημένες.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Δευτέρα 27 Απριλίου 19:00-22:00 : Φινάλε με Ελαφρά Κομμάτια Ίππος vs Αξιωματικός
Τετάρτη 29 Απριλίου 19:00-22:00 : Δύσκολα πρακτικά φινάλε πύργων
Παρασκευή 1 Μαΐου 19:00-22:00 : Ανόμοιοι Αξιωματικοί – Μέσον και Φινάλε
Δευτέρα 4 Μαΐου 19:00-22:00 : Ασκήσεις στα φινάλε – Απορίες

Στην αρχή κάθε διάλεξης, θα γίνεται αναφορά σε βασικές θέσεις που πρέπει να γνωρίζουν παίκτες όλων των επιπέδων ενώ η δυσκολία θα αυξάνεται. Έτσι θα μπορούν να παρακολουθήσουν παίκτες διαφορετικής δυναμικότητας.

Κόστος συμμετοχής 50€ ενώ για μεμονωμένη διάλεξη το κόστος είναι 15€.

Για πληροφορίες, επικοινωνία με τον Ανέστη Μιχαηλίδη στο 6972991799 – anemih@gmail.com

Περισσότερες πληροφορίες: https://noveltymindgames.com/2020/04/15/halkias/

 

Το Magnus Carlsen Invitational & τα 12 κορυφαία τουρνουά όλων των εποχών

Συνεργασία του Κοσμά Κέφαλου, τον ευχαριστούμε πολύ! (είναι μέρος της σκακιστικής στήλης της Κυριακάτικης Αυγής και θα δημοσιευτεί αύριο στην ιντερνετική έκδοση της εφημερίδας)

Αρχίζει σήμερα το ισχυρότερο διαδικτυακό τουρνουά με σπουδαίους παίκτες και πολύ υψηλά έπαθλα, το Magnus Carlsen Invitational 2020. Πρόκειται για τουρνουά με ομοιότητες (πανίσχυρη σύνθεση), αλλά και με διαφορές από τα επόμενα ιστορικά που αναγράφονται πιο μετά. Οι πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις αφορούν τον χρόνο σκέψης (15 λεπτά ανά παίκτη συν 10 δευτερόλεπτα για κάθε κίνηση), καθώς και το γεγονός ότι οι οκτώ αντίπαλοι δεν θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο, αλλά θα παίζουν μέσω διαδικτύου. Θα διαρκέσει δύο εβδομάδες. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει αγώνες με σύστημα πουλ τετραπλών συναντήσεων και η δεύτερη φάση ματς με σύστημα νοκ-άουτ. Σε περίπτωση που κάποια συνάντηση λήξει ισόπαλη 2-2 ακολουθεί μπαράζ με το σύστημα Αρμαγεδδών (τα λευκά έχουν ένα λεπτό περισσότερο στο χρονόμετρο, αλλά, αν η παρτίδα λήξει ισόπαλη, θεωρείται ότι νίκησαν τα μαύρα…). Τα χρηματικά έπαθλα είναι 250.000 δολάρια (τα υψηλότερα σε διαδικτυακούς αγώνες), με τον νικητή να παίρνει 70.000 δολάρια.
Οι οκτώ επιλεγμένοι σκακιστές (σε παρένθεση η χώρα, η ηλικία, ο βαθμός αξιολόγησης στο κλασικό σκάκι και ο βαθμός αξιολόγησης στο μπλιτς: Κάρλσεν (Νορβηγία, 29, 2863, 2887), Καρουάνα (ΗΠΑ, 27, 2835, 2711), Ντινγκ Λίρεν (Κίνα, 27, 2791, 2788), Νεπομνιάτσι (Ρωσία, 29, 2784, 2785), Βασιέ-Λαγκράβ (Γαλλία, 29, 2778, 2822), Χίρι (Ολλανδία, 25, 2764, 2752), Νακαμούρα (ΗΠΑ, 32, 2736, 2900), Φιρούζια (Ιράν, 16, 2728, 2750).


Οι 5 πρώτοι καταλαμβάνουν τις 5 πρώτες θέσεις στους βαθμούς αξιολόγησης στο κλασικό σκάκι, ενώ ο μεγαλύτερος της παρέας, ο 32χρονος Νακαμούρα, είναι πρώτος παγκοσμίως στο μπλιτς! Ο νεότερος, ο 16χρονος Φιρούζια, νίκησε πρόσφατα τον Κάρλσεν σε δύο ματς: στον τελικό του Banter Blitz Cup με 8,5-7,5 και σε 194 μονόλεπτες διαδικτυακές παρτίδες με 103,5 – 90,5.

Εκτός από τα αυτοματοποιημένα συστήματα ανίχνευσης εξαπάτησης που λειτουργούν για όλα τα παιχνίδια του chess24, προβλέπεται παρατήρηση του υπολογιστή κάθε παίκτη κατά τη διάρκεια της παρτίδας, καθώς και κάμερες, οι οποίες καλύπτουν ολόκληρη την περιοχή όπου κινείται ο σκακιστής.
Ζωντανή μετάδοση από τις ιστοσελίδες https://chess24.com, https://www.magnuscarlsen.com/en/invitational, καθώς και από άλλους δικτυακούς τόπους. Το ιντερνετικό ράπιντ θα μονοπωλεί τούτες τις μέρες το ενδιαφέρον εκατομμυρίων σκακιστών και σκακιστριών!

Αναμφίβολα θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο δυνατά τουρνουά όλων των εποχών!
Η επιλογή των πιο ισχυρών τουρνουά υπήρξε ανέκαθεν δύσκολη. Επιχειρούμε σήμερα μια καταγραφή βασιζόμενοι σε μελέτες, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους κυρίως τον αριθμό των κορυφαίων σκακιστών κάθε διοργάνωσης. Πιθανότατα ο αναγνώστης να έχει διαφορετική γνώμη και, με εξαίρεση δύο τρία αδιαμφισβήτητα ισχυρότατα τουρνουά, να εντοπίσει κάποια που λείπουν ή κάποια που δεν αξίζουν τέτοιας τιμής. Σεβαστή, εκ των προτέρων, κάθε άποψη!
Ας δούμε τα δώδεκα πιο δυνατά τουρνουά, με χρονολογική σειρά:

[Διαβάστε τη συνέχεια…]

Le feu follet


Μια σκακιέρα στέκεται παράταιρα ευσταθής σε ένα δωμάτιο που καταρρέει, σε σκηνή της ταινίας Le Feu Follet (Η φλόγα που τρεμοσβήνει), του Λουί Μαλ, παραγωγής 1963. Ο B. Ραφαηλίδης έγραφε: Το τελευταίο εικοσιτετράωρο ενός αλκοολικού, που οδηγείται στην αυτοκτονία. Ο ήρωας του Λουί Μαλ (που πριν απ’ όλα είναι ένας λογοτεχνικός ήρωας…) κοιτάζει τον κόσμο με ευαισθησία και παιδικότητα.  Ο πόθος, η φλόγα για ζωή σιγά-σιγά σβήνουν και η αυτοκτονία φαίνεται σαν η μόνη δυνατή λύση. Η φλόγα που τρεμοσβήνει θεωρείται η καλύτερη και πιο ώριμη ταινία του Λουί Μαλ και ταυτόχρονα ένα από τα τελευταία αυθεντικά δείγματα της γαλλικής νουβέλ-βαγκ, που στη συνέχεια προσανατολίζεται σε πιο συμβατικούς δρόμους έκφρασης, όπως εξάλλου και ο ίδιος ο Μαλ.

  • Η ταινία Le feu follet στο imdb.com εδώ

 

Φωτορροή 14/4/2020


Φ066. Από το ματς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Αλιέχιν – Μπογκολιούμποβ, 1929. Στο πρώτο μισό του ματς που έγινε στη Γερμανία, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Εμ. Λάσκερ ήταν διαιτητής και εδώ παρακολουθεί και την ανάλυση!


Φ067. Στις 12 Απριλίου ήταν η επέτειος γέννησης του Σαμ Λόιντ (1841-1911). Η ΦΙΝΤΕ στο λογαριασμό της στα social media τον θυμήθηκε με το παραπάνω πρόβλημα 2 κινήσεων (#2), που δημοσιεύτηκε το 1885 και πήρε το όνομα “Sunny South”. Το κλειδί;


Φ068. Το τεύχος 708 (Απριλίου 2020) του ιστορικού γαλλικού περιοδικού Europe Echecs. Με εξώφυλλο τους συμμετέχοντες στο διαδικτυακό κορυφαίο τουρνουά που θα αρχίσει στις 18 Απριλίου – λεπτομέρειες για το τουρνουά σε επόμενη ανάρτηση. Το σάιτ του Europe Echecs εδώ


Φ069. Ενώ εμάθομεν παν ξενικόν παιγνίδιον, χωρίς να υπάρχη κίνδυνος να καθυστερήσωμεν και εις την γνώσιν παιγνιδίων των κατοίκων του πλανήτου Άρεως… με όλα ταύτα, εμμένωμεν οι περισσότεροι εις το τρομερόν εκείνο τάβλιον. Τάβλι – Σκάκι 1-0. Καφενειακή σύγκρισις ταβλίου – ζατρικίου εδώ


Φ070. Άρθρο με συμβουλές προς γονείς μικρών σκακιστών που παίζουν ονλάιν, μια κατηγορία ολόκληρη το e-parenting. Εδώ


Φ071. Ο Αλεξάντερ Νικίτιν, από τους πρώτους προπονητές του Κασπάροβ. Είναι ένας από τους βετεράνους σκακιστές στους οποίους η ΦΙΝΤΕ μοιράζει το ποσό των 35.000 ευρώ για την τεράστια προσφορά τους στο σκάκι. Δείτε τους σκακιστές που επιλέχθηκαν εδώ


Φ072. Ο Λευκορώσος Βιατσεσλάβ Ντιντίσκο είναι ένας από τους πιο πάνω τιμηθέντες βετεράνους. Πώς κερδίζει εδώ με τα μαύρα;


Φ073. Γενέθλια είχε και ο Γκάρι Κασπάροβ. Εδώ, στη σκακιστική ολυμπιάδα της Μανίλας το 1992, επισκέπτεται υπαίθριο στέκι σκακιστών, δίπλα του ο Καμπομάνες.

***Τα προηγούμενα αρχεία της Φωτορροής εδώ

 

Ο πίνακας της Φλάνδρας

Μια ακόμη κριτική παρουσίαση για τον «πίνακα της Φλάνδρας» του Αρτούρο Πέρεθ-Ρεβέρτε, (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη -μετάφραση: Χωρεάνθη Βερίνα- και βρίσκεται στην 29η έκδοση). Από την Κέλλη Κριτικού 2/4/2020 πηγή εδώ

Ο Αρτούρο Πέρεθ-Ρεβέρτε είναι μέχρι σήμερα ένας μάχιμος δημοσιογράφος που δεν αφήνει όμως στιγμή την αγάπη του για τη λογοτεχνία, προσφέροντας στους αναγνώστες σπουδαία μυθιστορήματα. Μυθιστορήματα που δεν χάνουν τη γοητεία και την αίγλη τους με την πάροδο του χρόνου, το ακριβώς αντίθετο. Κερδίζουν συνεχώς αναγνώστες, από στόμα σε στόμα, και οδηγούν τους εκδοτικούς οίκους διαρκώς σε επανεκδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί «Ο πίνακας της Φλάνδρας» που κυκλοφόρησε πρώτη φορά στα ελληνικά τον Ιούνιο του 2002 από τις εκδόσεις Πατάκη, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 29η έκδοση. Ένα βιβλίο που καταφέρνει να συνδυάσει εξαιρετικά την τέχνη, το σκάκι, το μυστήριο, τη λογική, την ιστορία, την περιπέτεια, τη λογοτεχνία και βάζει φωτιά στους νευρώνες του εγκεφάλου του αναγνώστη με τις ευφυείς ανατροπές του.

«Ποιος σκότωσε τον ιππότη;» Αυτή τη φράση ανακαλύπτει η συντηρήτρια έργων τέχνης Χούλια στον πίνακα του Φλαμανδού Πίτερ βαν Χάις «Σκακιστική παρτίδα», που ζωγράφισε το 1471. Το σπουδαίο αυτό έργο τέχνης απεικονίζει μια παρτίδα σκάκι που εξελίσσεται ανάμεσα στον δούκα Φερδινάνδο του Οστεμβούργου και τον ιππότη Ροζέ ντα Αρράς, ενώ στο βάθος της αίθουσας απεικονίζεται η Βεατρίκη της Βουργουνδίας και σύζυγος του δούκα να διαβάζει ένα βιβλίο. Η Λουσία αντιλαμβάνεται πως η τιμή του πίνακα μπορεί να εκτοξευθεί με αυτή την ανακάλυψη και προσπαθεί, με τη συμβολή του αγαπημένου της φίλου και ομοφυλόφιλου αντικέρ Θέσαρ, αλλά και ενός δεινού σκακιστή, του Μουνιόθ, να λύσει τον γρίφο του πίνακα και να βρει την άκρη του νήματος σε μια ιστορία που συνέβη πριν από αιώνες. Άθελά της μπλέκεται σε ένα θανάσιμο παιχνίδι και σύντομα αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται σε κίνδυνο. Θα καταφέρει να ξεφύγει από τον εμμονικό διώκτη της και να ανακαλύψει την αλήθεια που κρύβεται περίτεχνα στον πίνακα ή θα χαθεί στη δίνη του χθες και των συμβολισμών;

Ένας πίνακας, μια παρτίδα που έχει μείνει στη μέση και μια υποψία. Ο Αρτούρο Πέρεθ –Ρεβέρτε στήνει τους πεσσούς στα άσπρα και μαύρα τετράγωνα της μυθοπλαστικής του σκακιέρας και, ακολουθώντας μια ευρηματική στρατηγική, αποτυπώνει στο χαρτί μια ιστορία που κόβει την ανάσα. Με απίστευτες λεπτομέρειες αναφέρεται στο έργο του ζωγράφου Πίτερ βαν Χάις, με τόσο πειστικότητα που ο αναγνώστης αρχίζει να αναζητεί μανιωδώς στο διαδίκτυο τη βιογραφία του καλλιτέχνη αλλά και τον πίνακα στον οποίο αναφέρεται η πλοκή. Είναι ασύλληπτο πως ο συγγραφέας καταφέρνει, με τις γλαφυρές περιγραφές του, να δώσει ζωή σε ένα έργο τέχνης, να προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες για τα τρία επίπεδα τα οποία διαφαίνονται στον καμβά, για τη ζωντάνια των χρωμάτων, για την πλαστικότητα των κινήσεων, για τις αρμονικές αντιθέσεις, για τις φωτοσκιάσεις, για τις ρεαλιστικές φιγούρες που απεικονίζονται σε αυτόν. Και δεν σταματά εκεί. Στήνει γύρω από αυτόν τον πίνακα έναν ολόκληρο θρύλο, μια ιστορία αγάπης και προδοσίας του 15ου αιώνα, πυροδοτώντας το ενδιαφέρον της Χούλια και κινώντας τα νήματα της μυστηριώδους πλοκής του.

Ιστορικά στοιχεία, βιβλιογραφικές αναφορές, συμβολισμοί, θεωρίες παιγνίων, λογικοί συσχετισμοί, αναδρομικές αναλύσεις, υποθέσεις, παραδοχές, ενδείξεις, πιθανότητες αρχίζουν να υφαίνουν ατελείωτους ιστούς αράχνης γύρω από τους πρωταγωνιστές, ενώ ο θάνατος καραδοκεί και επιτίθεται χωρίς προειδοποίηση. Οι συσχετίσεις μπερδεύουν, θολώνουν την κρίση και καθοδηγούν τις κινήσεις τους σε έναν περίπλοκο ασπρόμαυρο λαβύρινθο όπου μια λάθος εκτίμηση μπορεί να αποβεί μοιραία. Κάθε άνθρωπος παίζει σκάκι ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του και ο φιλόσοφος της ζωής και της τέχνης Θέσαρ μαζί με τον θεωρητικό Μουνιόθ προσπαθούν να ανασυνθέσουν το προφίλ του διεστραμμένου μυαλού που τους κατασκοπεύει και τους απειλεί με θράσος. Όλα παίζονται πάνω από μία παρτίδα σκάκι, και σίγουρα οι λάτρεις του θα ενθουσιαστούν με τις διαρκείς απεικονίσεις της παρτίδας και τις θεωρήσεις που ξεδιπλώνονται αναλυτικά κάθε φορά που ο δολοφόνος προκαλεί. Θεωρίες συνωμοσίες, επικίνδυνες καταστάσεις και ριψοκίνδυνες αποφάσεις ενώνονται μοναδικά με τη λυρική γραφή του συγγραφέα. Οι ακριβείς περιγραφές, οι εύστοχες παρομοιώσεις, η παράλληλη αναζήτηση της αλήθειας στο τότε και στο τώρα, το μυστήριο της ίδιας της ζωής, της επιτυχίας και της αποτυχίας, των σκοτεινών δυνάμεων που κυβερνούν τη μοίρα των ανθρώπων, οι ανεξήγητοι φόνοι, τα παράξενα γεγονότα και τα μυστηριώδη μηνύματα, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού: τα πάντα κρίνονται από την επόμενη κίνηση.
«Ο πίνακας της Φλάνδρας» είναι ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα που στήνει στον τοίχο τη λογική και προκαλεί αλυσιδωτές εκρήξεις στην αδρεναλίνη του αναγνώστη μέχρι το ανατρεπτικό φινάλε.

 

Τρίτη Γενιά


Η σκακιστική σκηνή στην “Τρίτη Γενιά” (Die Dritte Generation, 1979) του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, με τη μούσα του, τη Χάνα Σιγκούλα, είναι και ένας φόρος τιμής στον Αντρέι Ταρκόφσκι, που τότε ήταν εν ζωή. Αναφορά στο “Σολάρις” του Ρώσου σκηνοθέτη και ποιητή, έργο φιλοσοφικής επιστημονικής φαντασίας που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ.

Η ταινία του Φασμπίντερ όμως, από όπου και η σκηνή, είναι άμεσα πολιτική. Το αδιέξοδο της φράξιας Κόκκινος Στρατός (RAF) μέσα από την ειρωνική ματιά επικεντρωμένη όπως πάντα στις προσωπικές σχέσεις των πρωταγωνιστών. Μέσα από μια αρκετά ελεύθερη αναπαράσταση των γεγονότων της απαγωγής και του φόνου του μεγαλοβιομήχανου Χανς-Μάρτιν Σλάγιερ στη Δυτική Γερμανία.

  • Η Τρίτη Γενιά στο imdb εδώ
     

Η επόμενη μέρα στο σκάκι – από τον Κοσμά Κέφαλο


Εικόνες όπως αυτή, από το μαζικό ολλανδικό τουρνουά του Βάικ άαν Ζέε, ίσως αργήσουμε να δούμε.

Επισημάνσεις λαθών κατά την προ πανδημίας περίοδο, τωρινές διαπιστώσεις και προβλέψεις, καθώς και προσδοκίες και προτάσεις για το μέλλον

Είκοσι δύο εκλεκτά μέλη της σκακιστικής οικογένειας, μεγάλοι μετρ, σημαντικοί παράγοντες, άνθρωποι που διαπρέπουν και σε άλλους χώρους, καθώς και αναγνώστες της «Αυγής» καταγράφουν και σχολιάζουν αυτό που βιώνουμε τώρα, επισημαίνουν μόνιμα λάθη που μπορούν να διορθωθούν, μιλάνε για ανθρώπινες σχέσεις, για διαδίκτυο και προβλέπουν τις επόμενες κινήσεις στην ελληνική και τη διεθνή σκακιέρα!
Οι περισσότεροι συγκλίνουν στο ότι είναι δύσκολη η πρόβλεψη για την επόμενη ημέρα, ενώ οι αισιόδοξες απόψεις υπερτερούν των απαισιόδοξων. Σχεδόν ταυτόσημες είναι οι γνώμες ότι το διαδίκτυο βοηθάει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αλλά και ότι παραμένει ως υψηλή προτεραιότητα η κοινωνικότητα (οι πλήρεις απαντήσεις όλων στον ιστότοπο avgi.gr εδώ).

Λάθη του χθες, προσδοκίες του αύριο
Το ερωτηματολόγιο, καθώς και οι απαντήσεις των 22, με αλφαβητική σειρά: 1) Πώς βλέπετε την επόμενη μέρα στο ελληνικό και στο παγκόσμιο σκάκι; 2) Τι μπορεί να διασωθεί, τι είναι ευκαιρία να αλλάξει; 3) Ποια κακώς κείμενα πρέπει να καταργηθούν και τι καινούργιο μπορεί να έλθει; 4) Οι σχέσεις μεταξύ σκακιστών, σκακιστριών, προπονητών, μαθητών, γονέων, παραγόντων κινδυνεύουν να διαρραγούν ή θα επέλθει σύσφιξη; 5) Πόσο βοηθάνε, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, οι διαδικτυακοί αγώνες και τα διαδικτυακά μαθήματα;

Ο Χάρης Μαμουλάκης αισιοδοξεί ότι θα διατηρηθούν τα μεγάλα και εμβληματικά τουρνουά ανά τον κόσμο και πιστεύει ότι οι σχέσεις της σκακιστικής μας κοινότητας είναι δομημένες σε γερές βάσεις.
Ο Χρήστος Πιλάλης επισημαίνει ότι πρέπει, βγαίνοντας από την πανδημία, να μην χάσουμε την κοινωνικότητα μας. Η αξία του δια ζώσης σκακιού, είναι αναντικατάστατη!
Ο Στέλιος Χαλκιάς συμβουλεύει: «Να προσφέρουμε όσο μπορούμε, σ΄ αυτές τις περίεργες εποχές, και μην κλειστούμε μέσα στη γυάλα μας και στον μικρόκοσμό μας».
Ο Τάκης Νικολόπουλος βαβαιώνει ότι επόμενη μέρα στο ελληνικό σκάκι θα είναι μια κανονική μέρα. «Δεν πιστεύω ότι εξαιτίας του Κορωνοϊού θα έρθει το τέλος του κόσμου ή έστω του σκακιού»!
Ο Χρήστος Γκορίτσας πιστεύει ότι αυτό που μπορεί να αλλάξει είναι η σημασία, την οποία αποδίδουμε στο διαδικτυακό σκάκι και ότι προβλέπει ότι θα συναντιόμαστε λιγότερο. «Αυτοί που μας αρέσουν θα μας λείψουν, σε αυτούς που δεν αρέσουμε δε θα λείψουμε».
Η Άννα – Μαρία Μπότσαρη θεωρεί ότι η κρίση στο σκάκι προϋπήρχε του κορονοϊού, ότι έχει χαθεί ο σωστός προσανατολισμός και μέμφεται τις διοικήσεις της παγκόσμιας και της ελληνικής ομοσπονδίας.
Ο Στέφανος Ληναίος προτείνει να γίνει το ευχάριστο μάθημα στα σχολεία, εκπομπή στην τηλεόραση και να αναβαθμιστούν οι διαδικτυακοί αγώνες.
Ο Σάκης Κουβάτσος υπενθυμίζει ότι μετά από σοβαρές πανδημίες η ανθρωπότητα αλλάζει και αν η αλλαγή προχωρήσει προς την κατεύθυνση της χειραγώγησης του πληθυσμού μέσω του φόβου και στον περιορισμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δεν υπάρχει περίπτωση να
μιλάμε για το σκάκι όπως το ξέρουμε.
Ο Θεόδωρος Τσορμπατζόγλου ενημερώνει ότι η Ευρωπαϊκή Σκακιστική Ομοσπονδία ετοίμασε ένα διαδικτυακό πρόγραμμα αγώνων και σεμιναρίων για τους μήνες Απρίλιο και Μάϊο, με κύρια εκδήλωση το Ευρωπαϊκό Διαδικτυακό Πρωτάθλημα 2020.
Ο Τάκης Δρεπανιώτης προβλέπει ότι ο κόσμος μετά την κρίση θα είναι πιο πολύ εξαρτημένος από την ψηφιακή οικονομία και οι άνθρωποι θα αρχίσουν να αυτοκαλωδιώνονται. Κάθε άνθρωπος θα μπορεί να είναι μια κινούμενη database και chessbase!
Ο Λουκάς Ζαχείλας δηλώνει φανατικός υποστηρικτής της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, αλλά παραμένει και αθεράπευτα ρομαντικός: «Προτιμώ να απολαμβάνω δύο ‘μαζέτες’ σ΄ ένα σύλλογο, που πειράζουν ο ένας τον άλλον, συναγωνίζονται στις ανακρίβειες και τα λάθη, γελάνε και αστειεύονται».
Ο Δημήτρης Μαστροβασίλης αναφέρεται στα ισχυρά κλειστά τουρνουά που σταμάτησαν στη χώρα μας πριν από την πανδημία και γνωστοποιεί ότι είχε προγραμματίσει να παίξει στο Ντουμπάι και στη Βαρκελώνη.
Ο Πέτρος Κολυβάς συμβουλεύει τα σωματεία να δοκιμάσουν νέες ελκυστικές εκδηλώσεις και προτείνει αναδιάρθρωση κατηγοριών σε διασυλλογικούς αγώνες.
Ο Βαγγέλης Βιδάλης μιλάει επίσης για την ανάγκη αναδιάρθρωσης των κατηγοριών στους διασυλλογικούς και ίσως συγχωνεύσεις σωματείων.
Ο Θάνος Μαστροβασίλης προτείνει το άνοιγμα στο ευρύ κοινό των σχολικών αγώνων, των Ολυμπιάδων, καθώς και άλλων σημαντικών γεγονότων.
Η Μαριάννα Παγκαλή λέει ότι όσοι αγάπησαν το σκάκι θα συνεχίσουν, αλλά όσοι δεν το έχουν γνωρίσει ακόμα πιθανόν να μην του δώσουν καμία ευκαιρία.
Ο Μηνάς Βουλγαρίδης θεωρεί ότι αν υπάρχει κάτι που μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο είναι πως μπορεί το ερασιτεχνικό σκάκι να κερδίσει πόντους σε βάρος του αρρωστημένου επαγγελματικού πρωταθλητισμού.
Ο Σπύρος Ιλαντζής προσβλέπει σε ανάπτυξη «αντι-κλεπτικού λογισμικού» στο διαδικτυακό σκάκι και επισημαίνει την ανάγκη της ασφάλισης και της ιατρο-φαρμακευτικής περίθαλψης των κορυφαίων σκακιστών και σκακιστριών.
Ο Παναγής Σκλαβούνος διαβλέπει κίνδυνο να συνδυάσουν οι νέοι το σκάκι με τον τζόγο και προχωρά σε μια τολμηρή πρόταση, να αλλάξουν κάποιοι κανόνες στο σκάκι με την προσθήκη και άλλων κομματιών.
Απαισιόδοξος ο Βασίλης Κοτρωνιάς θεωρεί ότι ξημερώνει ένα μέλλον κουτσουρεμένο για το σκάκι και ότι η πανδημία είναι το άλλοθι της άρχουσας τάξης για να την φορτώσει στον κοσμάκη.
Απαισιόδοξος και ο Γιώργος Βλάσσης, αφού επισημαίνει ότι η σκακιστική κοινότητα ήταν πάντοτε κλειστή και σε μόνιμη καραντίνα, διαβλέπει τον κίνδυνο να μετατραπούν οι σύλλογοι σε πλατφόρμες online εκμάθησης.
Κόντρα στο ρεύμα ο Στράτος Γρίβας, πιστεύει ότι πρέπει να καταργηθούν τα ανοιχτά τουρνουά και διαβλέπει το τέλος του σκακιού από τις δυνατότητες απάτης στους διαδικτυακούς αγώνες.

Διαβάστε αναλυτικά τις απαντήσεις:

[Διαβάστε τη συνέχεια…]

Φωτορροή 2/4/2020


Φ058. Μια σκακιέρα στην παράσταση “Μιράντα” του 2016 (διασκευή και σκηνοθεσία του Όσκαρας Κορσουνόβας, παίζουν Λαέρτης Μαλκότσης και Ιωάννα Παππά), η οποία βασίζεται στην Τρικυμία του Σέξπιρ. Ελεύθερη πρόσβαση σε 12 παραστάσεις από το αρχείο του θεάτρου Πορεία, διαφορετική παράσταση κάθε ημέρα, σύνδεσμος εδώ


Φ059. Έτσι κάπως ξεκίνησαν οι ειδήσεις του chess.com τον νέο μήνα.


Φ060. Ματ σε 2 κινήσεις (#2, M. Havel, 1st pr., Straz Lidu 1951). Το κλειδί;


Φ061. Η WIM Αριάν Κόιλι σε φιλική ανάλυση με τον σύζυγό της Λέβον Αρονιάν, στο Σεντ Λιούις. Η 33χρονη σκακίστρια, πολύ αγαπητή στον σκακιστικό κόσμο, έφυγε από τη ζωή μετά από αυτοκινητιστικό δυστύχημα, στην Αρμενία.


Φ062. “Οι βετεράνοι” (1886). Πίνακας του Ρίτσαρντ Κρέιφελντς, βρίσκεται στο Μουσείο Τέχνης του Μπρούκλιν.


Φ063. Καρτουνίστικες ευχές για ματ στον covid-19.


Φ064. Σκάκι στη νοσοκομειακή καραντίνα στη Ρωσία. Το τουρνουά στο οποίο έπαιζαν οι έφηβοι σκακιστές είχε διακοπεί όταν ένας Ιρλανδός σκακιστής διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό, πηγή


Φ065. Ωραίες μέρες στο ξενοδοχείο “Hollywood” του Λος Άντζελες, το 1964. Σιμουλτανέ σε 50 σκακιέρες του 21χρονου Μπόμπι Φίσερ. Ηττήθηκε μόνο από τον Ντον Ρογκόζιν, για τον οποίο δεν ξέρουμε κάτι άλλο στο σκάκι, αλλά αυτό το κατόρθωμα είναι αρκετό.

***Τα προηγούμενα αρχεία της Φωτορροής εδώ
 

Homo Faber

Στο ερώτημα γιατί έδειξε τόσο μεγάλη αφοσίωση στη λογοτεχνία και τη μεταφορά της στο σινεμά ο Βόλκερ Σλέντορφ διηγείται πως έμαθε να διαβάζει από πολύ νωρίς, διότι είχε χάσει τη μητέρα του και τα βράδια του χειμώνα είχε πάντα στα χέρια του ένα βιβλίο. Μυθιστόρημα, ποίημα, αστυνομικό διήγημα. Υποστηρίζει μάλιστα ότι η λογοτεχνία ήταν γι’ αυτόν το ίδιο ελκυστική με τον κινηματογράφο. Από τις ταινίες του: «Η χαμένη τιμή της Κατερίνας Μπλουμ» από την εποχή της ΡΑΦ, μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Γερμανού νομπελίστα Χάινριχ Μπελ. Και έγινε διάσημος με το περίφημο «Τενεκεδένιο ταμπούρλο», μεταφορά επίσης του ομώνυμου μυθιστορήματος του νομπελίστα Γκίντερ Γκρας. «Η ενάτη ημέρα» με θέμα τη γερμανική περιπέτεια της τρομοκρατίας, «Η σιωπή μετά τον πυροβολισμό», εντυπωσιακή μελέτη για την ενοχή και την ευθύνη των Γερμανών την εποχή του ναζισμού καθώς και «Η απεργία του Γκντάνσκ», μια ταινία συναισθηματικά φορτισμένη με θέμα την άνοδο της Σολιντάρνοσκ του Βαλέσα. Το 2008 δημοσίευσε αυτοβιογραφία του με τίτλο «Φως, Σκιές και Κίνηση», ένα έργο που αποτυπώνει την πορεία και τις προσωπικές του μεταπτώσεις και αλλαγές στις ιδέες του και τη στάση του για τη ζωή.

Στις φωτογραφίες, βλέπουμε σκάκι, από την ταινία του Homo Faber (1991, αγγλικός τίτλος: The Voyager, βασισμένη στο σπουδαίο μυθιστόρημα του Μαξ Φρις του 1957). Ο «σκηνοθέτης της λογοτεχνίας», όπως χαρακτηρίζεται στη Γερμανία ανήκε στον λεγόμενο νέο γερμανικό κινηματογράφο μαζί με τους Φασμπίντερ, Χέρτσοκ και Βέντερς. Σήμερα είναι 81 ετών.

*** Τα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από αφιέρωμα της ιστοελίδας της Deutsche Welle για τον σκηνοθέτη, όταν αυτός είχε γίνει 70 ετών

*** Ο Βόλκερ Σλέντορφ στη wikipedia εδώ και η φιλμογραφία του στο imdb.com εδώ
 

  • Τα τελευταία 20 σχόλια

  • Θέματα αναρτήσεων

  • Αρχείο δημοσιεύσεων

  • τελευταίες αναρτήσεις

  • Ανανεώσεις μέσω email

    Ενημερώνεστε με email για τις νέες αναρτήσεις. Μπορείτε να ακυρώσετε αργότερα την εγγραφή.

  • Προσωπικές σημειώσεις

    Προσωπικές σημειώσεις

    σημείωση 60: 23 Απρ. "Δον Κιχώτης" προσωπικές σημειώσεις ΕΔΩ

  • Σημαντικά τουρνουά…

    1. * 13o Διεθνές Τουρνουά Παλαιόχωρας (GR)

      July 18, 17:30 - July 25, 17:30
  • Στις σελίδες…

     
    Στιγμές: 25 Μαϊου. Προστέθηκε μια νέα καταχώρηση κλικ ΕΔΩ  


    Ζωντανές Μεταδόσεις: 23 Απρ. Προστέθηκε σκακιέρα μετάδοσης για το Magnus Carslen Invitational κλικ ΕΔΩ

     
    Προσωπικές σημειώσεις: 23 Απρ. Προστέθηκε η καταχώρηση 60 "Δον Κιχώτης" κλικ ΕΔΩ
     
  • Skakistiko στο Facebok

  • Σκακιστικοί Ιστότοποι

    Σκακιστικοί Ιστότοποι

    Ο ιστότοπος του Μαρκ Κράουθερ που λειτουργεί από το 1994 και αποτελεί σημείο αναφοράς, ενώ το κατέβασμα της εβδομαδιαίας έκδοσης των αρχείων παρτίδων twic είναι συνήθεια ετών για χιλιάδες σκακιστές στον κόσμο.
    Σύνδεσμος:
    The Week in Chess

  • Βιβλιοπροτάσεις

  • Στατιστικά

    • 5,208,724 μεμονωμένα κλικ από 1/1/2012
  • Who's Online

    10 visitors online now
    3 guests, 7 bots, 0 members